„Klubrádió“
Nívó - a minőség magazinja

Mit tegyünk, ha az ATM elnyeli a bankkártyánkat?

15/02/2019 11:20

| Szerző: Klubrádió

Mennyire bosszantó tud lenni, hogy hiába ütjük be a bankjegykiadó automatába a kért összeget, semmit sem kapunk kézhez. Fogyasztóvédelmi műsorunkból kiderült, hogy mi a megoldás.

2019. február 07. Nívó - a minőség magazinja (2019. február 7., csütörtök 14:00)
48:20
00:00
Műsorvezetők: Törtei-Takács Kriszta
Biztosan tapasztalták, hogy nincs kötelező alkatrész-utánpótlás Magyarországon. Ha valami elromlik, akkor egyáltalán nem kell alkatrészt biztosítania az adott szakszervíznek, de vajon mi a helyzet az olyan nagy értékű termékekkel, mint az autók? Mi van akkor, ha valakinek a bankkártyáját elnyeli az ATM? És mi a helyzet akkor, ha az ATM a kért összegnél kisebb összeget vagy semmit sem ad ki? Ön már kapott a fogorvosánál jótállási jegyet a fogpótlásról? Nem? Pedig járna. Ezekkel a témákkal is foglalkozott a Nívó, Törtei Takács Kriszta műsora.

 
Forrás: Pexels.com

Ha a pénzkiadó automatába hiába tettük be a bankkártyánkat, beütöttük a PIN-kódot, mégsem kapjuk meg az igényelt összeget, rosszabb esetben egyetlen fillérhez sem jutunk hozzá, akkor azonnal fel kell hívni az automata üzemeltetőjét. A műsorban a Magyar Nemzeti Bank felügyeleti szóvivője, Fülöp Zsuzsa hasznos tanácsokat adott a teendőkről. Így például elmondta, hogy amikor telefonálunk az automata üzemeltetőjéhez, akkor semmiképpen se adjuk meg a bankkártyánk adatait. Ha technikai hiba miatt nem jutunk hozzá a pénzünkhöz, akkor a számlavezető bankunk haladéktalanul jóváírja azt az összeget, amelyet nem kaptunk meg, ráadásul visszamenőleges hatállyal, arra a napra, amikor nem adta ki a pénzünket az automata.

Nívó - a minőség magazinja

2019. február 14. 14 h

A műsort a felső „lejátszás” ikonra kattintva hallgathatja meg.