Járdaszűkítés: újra kellene szabályozni a parkolást
31/05/2021 10:14
| Szerző: Klubrádió
"Nem az a megoldás hogy fogunk egy vödör festéket, és felfestjük a járdára, a gyalogos meg repüljön át a kocsik között" - mondta a közlekedési szakértő a VII. kerületi járdaszűkítésre.
A kerületi újság tényként közölte, a BKK szerint viszont még csak tervekről van szó, de hatalmas felháborodás kerekedett abból, hogy a VII. kerületben a Nefelejcs utca, a Dohány és a Wesselényi utca egy szakaszán megfeleznék a járdát, a gyalogosoknak 74 centiméter széles helyet hagyva.
"Ez jogosan felbőszíti az embereket. 70-80 centi az nagyon kevés", mondta Mátyási György a Reggeli gyorsban, és hétfőn reggel személyesen is megnézte, hogy akkor mi most a helyzet ezeken a helyeken. Szerinte a Wesselényi utca azon szakaszán még egy centit sem vettek le, és ugyanúgy lehet parkolni, mint eddig.
Pár hónapja a BKK közleményben adott hírt arról, hogy hány percet és hányszor álltak - például a Nefelejcs utcában - a trolibuszok a szabálytalanul belógó autósok miatt ezeken a szakaszokon. "Brutális idősávok jöttek ki. De nem biztos hogy ez a legjobb megoldás" - mondta.
Mátyási szerint az a baj, hogy a Dohány utca és a Nefelejcs évtizedes hagyományokkal rendelkezik, és a szabályozás évtizedekkel le van maradva. Simán előfordulhat hogy egy autós szabályosan parkol, de a 4,7 méter hosszú kocsija eleve belóg a szűk sávba, és a troli nem fér el mellette, ezért szerinte az egész szabályozásban ráncfelvarrásra lenne szükség: szélesebb és hosszabb parkolókat kellene kialakítani, és onnan továbbgondolni, hogy mit lehet csinálni a belvárosban, hogy élhetőbb legyen.
"Nem az a megoldás hogy fogunk egy vödör festéket, és felfestjük a járdára, a gyalogos meg repüljön át a kocsik között" - mondta.
Amióta visszaállt a fizetős parkolás, "már lehet néha találni parkolóhelyeket. Eddig kihalásos alapon lehetett helyet találni, ebből a szempontból változott a helyzet".
