Ezzel a kormánnyal nem csak az a baj, hogy tolvaj, hanem, hogy kontár is
3/11/2025 19:51
| Szerző: Klubrádió
| Szerkesztő: Bárkay Tamás
– vallja Hadházy Ákos, aki nem érti, hogyan akarnak 400 milliárdos gyorsvasutat építtetni, amikor egy 150 méteres vasúti pályaszakasz töltését sem képesek rendbe hozatni.
Hadházy Ákos a minap felhívta a figyelmet: a MÁV pontosan tudott arról a hét évvel ezelőtti felújításnál, hogy nem megfelelő a vízelvezetés a Veszprém és Ajka között épülő vonatpályánál – amely aztán meg is roggyant. Meddig kell még a veszprémieknek és ajkaiaknak vonatozás helyett buszozniuk? – kérdezte Hardy Mihály a független képviselőt az Esti gyorsban.
Tovább, mint ami ki van írva a vonatokon – hangolta le az érintetteket Hadházy. Egy fénykép szerint a hivatalos tájékoztatás szerint csak december 11-ig kell pótlóbusszal járniuk, de ez biztosan nem lesz tartható. A MÁV szép csendben elismerte, hogy még szerződés sincs a munkára, amely a MÁV szerint négy hónapig tart majd. Vagyis a jövő év első felében lesz készen a pálya.
Elmondta: amikor 2018-ban elkezdték felújítani ezt a szakaszt, kicserélték a töltést. A mérnökök már akkor jelezték, hogy ennél többet kellene csinálni: a vizet tartósan elvezetni. Vagyis néhány százmilliót még bele kellett volna tenni a felújításba, de azt a választ kapták, hogy erre nincs pénz. A mérnökök figyelmeztettek, hogy a következő években ezt akkor is meg kell oldani; hozzátették, hogy attól a vonatok még járhatnak. Ezt aztán minden évben kezdeményezték, de a MÁV nem engedte meg, hogy megcsinálják. 2024-re aztán már annyira rossz lett a vágány, hogy a pályamesterek már azt sem szívesen engedték meg, hogy tízzel menjenek rajta a vonatok. Pedig csak egy 150 méteres szakaszról van szó.
Lázár Jánosék mindeközben egy 400 milliárd forintos ferihegyi gyorsvasútról beszélnek – vetette közbe a műsorvezető.
"Ezzel a kormánnyal nen csak az a baj, hogy tolvaj, hogy nagyon sok pénzt lopnak ki ezekből a beruházásokból, hanem hogy teljesen kontár. Amikor a szakmát zárójelbe teszik és ők próbálnak kézzel irányítani, akkor ilyenek lesznek az eredmények. Nem tudom, hogyan akarnak gyorsvasutat építeni Ferihegyre, ha százötven méter töltést nem tudnak megcsináltatni" – jegyezte meg Hadházy Ákos.
A teljes beszélgetést a fenti lejátszóra kattintva hallgathatják meg. (Amennyiben appon keresztül érik el oldalunkat, a lejátszó nem jelenik meg, ezért kérjük, lépjenek át a klubradio.hu-ra.)
2025.11.03., hétfő 18:23
Riporter: Hardy Mihály
