„Köszönjük,
Promóciós tartalom

3+1 dolog, amire jó, ha figyelünk életmódváltás esetén

23/01/2023 09:18

| Szerző: (X)

 | Szerkesztő: Pálinkás János

Az új év a fogadalmak időszaka, hiszen az új esztendő új kezdetet is ígérhet, kitűnő alkalmat arra, hogy felvegyünk néhány jó szokást, esetleg elhagyjunk rossz beidegződéseket. Elkezdhetünk rendszeresen sportolni, odafigyelhetünk a helyes táplálkozásra vagy felhagyhatunk a nassolással. Egy életmódváltás bármilyen formában becsülendő elhatározás, ugyanakkor komoly vállalás is egyben, ami számos nehézséggel és buktatóval járhat együtt.

Változni és változtatni soha sem egyszerű, nem megy egyik napról a másikra. Sokkal inkább egy olyan folyamat, amely időt, kitartást és türelmet igényel. Éppen ezért fontos, hogy tudatosan és felkészülten nézzünk szembe a ránk váró kihívásokkal, testi-lelki egészünkre egyaránt fordítsunk különös gondot ebben az időszakban. Mostani cikkünkben meg is nézünk néhány tippet, amelyeket betartva sokat tehetünk azért, hogy erőfeszítéseinket végük siker koronázza.

3+1 tipp a sikeres életmódváltáshoz

Az életmódváltás mindig valamilyen jelentős, mindennapokat is befolyásoló változást, változtatást jelent, amely sikerre vitele az erős elhatározás mellett rengeteg kitartást igényel és számos nehéz pillanattal jár együtt. Hogy ezeken az akadályokon sikeresen túllendülhessünk, érdemes számolni velük és előre felkészülni rájuk. Nézzünk is ehhez néhány hasznos ötletet!

1. Tűzzünk ki reális célokat!

Sokan már az életmódváltás első lépését elvétik, hiszen olyan célokat tűznek ki, amelyek elérése vagy betartása józan fejjel nem életszerű. Fontos a fokozatosság, az elérhetőség és a mérhetőség is: ha kijelölünk bizonyos mérföldköveket, ezek teljesítése nemcsak sikerélményt jelent, hanem plusz lendületet is ad a következő feladathoz. Ha viszont elérhetetlen célokat határozunk meg, akkor sikerélmény helyett kudarcot kudarcra halmozhatunk, ami egyhamar elveheti a kedvünket terveink megvalósításától.

A tervek legyenek konkrétak is: ha sportolni szeretnénk, döntsük el, hogy mit, mikor és mennyit. Felesleges megfogadni például, hogy mindennap futni fogok, hiszen nem sak számunkra válhat hamar unalmassá és monotonná, hanem nem adunk lehetőséget szervezetünknek sem a hozzászokásra, sem a regenerálódásra. Kezdjünk kicsiben, majd fokozatosan növeljük a tempót. Étkezési és egyéb szokásainkat sem tudjuk egyről a kettőre megváltoztatni. Nem kell egyszerre lemondani a kávéről, a dohányzásról a nassolásról és a zsíros ételekről: fokozatosan vezessük ki őket mindennapi rutinunkból, lényeg, hogy folyamatosan haladjunk előre.

2. Informálódjunk alaposan!

A hozzáértő tanácsok az élet minden területén hasznosak, egy életmódváltás esetén is érdemes minél több helyről és minél hitelesebb forrásokból informálódni. Ha már sportolni vagy diétázni kezdünk, nem mindegy, mindezt milyen hatékonyan tesszük, valamint az is fontos, ne okozzunk vele véletlenül sem komolyabb bajt.

Ha futni megyünk, melegítsünk be, ha diétázni kezdünk, figyeljünk oda arra, hogy szervezetünk minden szükséges tápanyaghoz hozzájusson. Egy egészségtelen étel is tartalmazhat olyan ásványi anyagokat, amelyekre szükségünk van - nézzünk tehát utána, mire kell odafigyelni, milyen buktatók lehetnek vagy hogyan könnyíthetünk saját dolgunk. Ha pedig személyre szabott segítségre van szükségünk, egy dietetikus, egy személyi edző vagy akár egy pszichológus is nagyon hasznos tanácsokat adhat.

3. Figyeljünk oda a kiegyensúlyozott táplálkozásra!

A kiegyensúlyozott táplálkozás nemcsak arra utal, hogy mit eszünk, hanem arra is, hogy mikor. Ha például a jó minőségű, rendszerezett alvást tűztük ki célul, érdemes odafigyelni arra, hogy lefekvés előtt 3-4 órával már ne együnk, ne terheljük szervezetünket, hogy az kizárólag a pihenésre és a feltöltődésre koncentrálhasson.

Ha sportolunk, akkor több energiára lesz szükségünk a teljesítményhez, a különböző vitaminok és ásványi anyagok pedig a regenerálódást is nagyban segítik. Fontos a változatos étkezés, sok zöldség és gyümölcs fogyasztása, de a kiegyensúlyozott étrend mellé is hasznos lehet valamilyen táplálékkiegészítő vagy multivitamin rendszeres fogyasztása. Ha pedig étrendünkön szeretnénk változtatni, figyeljünk oda, hogy továbbra is megadjunk a szervezetünknek mindent, amire szüksége van!

 +1 Bízzunk végig magunkban!

Azt szokták mondani, hogy két hónap legalább szükséges ahhoz, hogy valamilyen rendszeres tevékenység szokásként rögzüljön. Ezt követően sem szabad azonban hátra dőlni, hiszen nehézségek mindig lesznek, bármikor vonzó lehet a lustaság, a nassolás vagy bármilyen más csábítás. Bíznunk kell magunkban és erős elhatározás kell ahhoz, hogy nemet tudjunk mondani bizonyos helyzetekben vagy rá tudjuk venni magunkat valamilyen tevékenységre. Hinnünk kell abban, hogy képesek vagyunk változni – amikor pedig megtörtént, észre sem vesszük, annyira mindennapjaink részévé lett.

Az életmódváltás nemes cél, ezért nem árt tehát, ha minden lehetséges segítséget megadunk magunknak a sikerhez. Minden fejben dől el ugyan, a célt nekünk kell meghozni, ugyanakkor a tudatos tervezés, a hasznos tippek megfontolása, esetleg a megfelelő multivitamin vagy más étrend-kiegészítő készítménnyel kiegészítve hatékony eszközök lehetnek egy jobb életminőség elérésében.

(X)