„Klubrádió
Fülbevaló

A járvány üzenete a divatvilágnak: ne vásároljunk orrba-szájba!

10/04/2021 19:41

| Szerző: Matolcsi Zita/Klubrádió

Az elmúlt időszakban az életünk a koronavírus következtében a divat területén is hatalmas változásokon ment keresztül. Az új ruhák vásárlása háttérbe szorult, viszont új és idáig szokatlan kiegészítővel bővült a ruhatárunk, a maszkkal, amelyet kénytelen-kelletlen viselünk szinte minden közösségben. Csalár Bence divatszakértővel a hazai divat járványhoz kapcsolódó változásairól is beszélgettünk.

2021. március 02. Fülbevaló / részlet, Csalár Bence (2021. március 2., kedd 13:00)
24:44
00:00

Hogy állnak a magyar tervezők?

Csalár Bence szerint a magyar divattervezőknek sikerült sajátos és egyéni vizuális nyelvet, formavilágot kialakítaniuk, amely magában hordozza a közép-kelet-európai esztétikát és a posztszocialista nosztalgikus érzést. Ezt ötvözi a legtöbb hazai tervező olyan nemzetközi csapásirányokkal, hogy aztán egy magyar márka a nemzetközi vizeken is megállja a helyét. A magyar tervezők munkáira van igény külföldön (és természetesen idehaza is) – tette hozzá.

Tanács a szakértőtől a járvány idejére

Hivatalosan a szakmában minden évben meghatározzák az év divatszíneit: idén ezek a szürke és a sárga. 2021-ben az előző (és a következő) évhez hasonlóan a kulcsszó a tudatosság és a fenntarthatóság lesz, hogy ne vásároljunk orrba-szájba mindenféle ruhaneműt. A járvány a divat és az élet más területein is lelassulásra szólított fel bennünket. Arra, hogy kicsit tudatosabban építsük fel ruhatárunkat – tette hozzá.

A szakértő szerint a kisugárzás az, ami igazán elad egy ruhadarabot. Mindenkinek meg kell találnia a saját hangulatát, saját vizuális nyelvét. De akik kicsit bizonytalanok abban, hogy idén milyen színhez nyúljanak, érdemes elmenniük egy színtanácsadásra. A színeknél és a fazonoknál is fontos az érzelmi kötődés, ki mit szeretne magán látni vagy milyen közösséghez tartozást akar szimbolizálni ezzel.

Csalár Bence
 
Csalár Bence
 

Csalár Bence kiemelte, hogy már nem az van, hogy egyetlen konkrét trend van a divatban, mint a '90-es években. Most egy üzletbe betérve akár tízféle trend közül is választhatunk. Hozzátette: manapság éppen az a legnagyobb előrelépés, hogy az emberek (Magyarországon is) elkezdtek tudatosan személyiségükhöz, alkatukhoz mérten fazonokat választani.

Drágaság és maszk

A szakértő úgy látja, hogy a higiénikus életvitel és öltözködés nem pénzkérdés, de az, hogy milyen minőségű, márkájú ruhát veszünk fel, már igen.

Beszélt arról is, hogy a maszk fontos kiegészítővé vált, a gyártására most már komoly iparág épült, ez még pár évig valószínűleg így is marad.

Műsorunkat a fenti lejátszóra kattintva hallgathatja meg! Címlapi kép: 

Fülbevaló
2021. március 02., kedd 13:00
Riporter: Ámon Betti