Szijjártó Pétert külön stáb figyeli
18/01/2021 08:09
| Szerző: Klubrádió
A Külgazdasági és Külügyminisztérium sajtóosztályán kívül egy tíz fős stáb dolgozik azon, hogy Szijjártó Péter minden politikai tevékenységéről hírt adjanak. A külgazdasági és külügyminiszter nemcsak a sajtóban, de a közösségi oldalakon is aktív, Orbán Viktor után neki van a legtöbb követője a Facebookon.
A Terrorelhárítási Központ városi terepjárója, egy rendőrségi felvezető autó és egy teljes médiastáb fogadta december elején Ferihegyen a Párizsból hazatérő Szijjártó Pétert, aki már rutinosan állt a kamera elé, hogy elmondja, milyen tárgyalásokat folytatott Franciaországban – írja a hvg.hu. A jelenet nem szokatlan, a külügyminiszter és csapata a járvány első hulláma óta nagyon tudatosan használja a közösségi médiát, olyannyira, hogy Orbán Viktor kormányában neki van a legtöbb követője van a Facebookon.
A kormánytagok követőinek száma a Facebookon:
- <liclass=" icms-unhandled-style">Szijjártó Péter 216 ezer,<liclass=" icms-unhandled-style">Varga Judit igazságügyi miniszter 118 ezer,<liclass=" icms-unhandled-style">Novák Katalin családokért felelős tárca nélküli miniszter 86 ezer,<liclass=" icms-unhandled-style">Varga Mihály pénzügyminiszter 71 ezer,<liclass=" icms-unhandled-style">míg Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes 51 ezer követőt tudhat magáénak.
A portál felhívta a figyelmet arra is, hogy a lista élén nem meglepően Orbán Viktor áll. A miniszterelnök Facebook-oldalát 1,1 millióan követik. Az elemzés szerint egyik közösségi médiában brandet építő kormánypárti politikusnak sem célja megelőzni a miniszterelnököt, aki ugyancsak biztosította oldala látogatottságát azzal, hogy ott tette közzé bejelentéseit. A kormányfő főként tavasszal több fontos döntést a saját Facebook-csatornáján jelentett be – így téve megkerülhetetlenné azt a platformot.
Szijjártó Péter ugyancsak a koronavírus-járvány első hulláma kínálta lehetőséget ragadta meg Facebook-oldala felfuttatására.
A módszer nagyban hasonlít a leköszönő amerikai elnök, Donald Trump működéséhez a Twitteren. Igaz, a mikroblog nálunk nem olyan népszerű, de a közelmúlt eseményei, mint az amerikai elnökválasztás törvényes voltával kapcsolatban támasztott kételyek egyértelműen bizonyítják, hogy a közösségi oldalakon sok embert el lehet érni.