BKV jártritkítás - Önt érinti?Klikk! - 2008.02.21
A Budapesti Közlekedési Vállalat 6-8 százalékos járatritkítást javasol csúcsidőn kívül az idei paraméterkönyv tervezetében - tudta meg az MTI BKV-hoz közeli forrásból csütörtökön. Az ez évi paraméterkönyvben rögzítettek szerint az agglomerációban várható a legjelentősebb járatcsökkentés, vagyis a Budapest körüli településeket érintő HÉV és a busz vonalakon.

border=0
border=0 border=0
A társaság szerint azért van szükség a járatritkításokra, mert az utóbbi hat évben csökkent az utasok száma, járatok sűrűségét, viszont hét éve nem változtatták meg. Ráadásul Budapest lakossága is mintegy 200 ezer fővel csökkent azóta.

Az új javaslat szerint, amelyet csütörtökön délután prezentálnak a Főpolgármesteri Kabinet előtt 226-tal kevesebb busz, 25-tel kevesebb csuklósbusz, 4-gyel kevesebb villamos közlekedik majd naponta a fővárosban és annak környékén.

A paraméterkönyvben foglaltak szerint pozitív változás, hogy csökken az átszállások száma és nő a lefedettség, vagyis mintegy 20 új megállót alakítanak ki. A XVII. kerület és a belváros között direkt összeköttetést teremtenek: a 61E és a Keresztúr-busz, valamint a Rákoskeresztúrról Rákoscsaba és Rákoskert felé induló viszonylatokat összekötik, így közvetlen eljutási lehetőség lesz a 2-es metró Örs vezér téri, valamint a 3-as metró kőbánya-kispesti végállomásához.

A XI. kerületi 141-es autóbuszjárat meghosszabbodik, átlép a XXII. kerületbe és a Háros utcai lakóterületet is ellátja. A 14-es és 114-es vonalak egyike a Fehérvári úti párhuzamos kötöttpályás közlekedés miatt lerövidül a Savoya Parkig, viszont a külső vonalszakaszon meghosszabbodik a Bartók Béla útig. Az 56-os villamossal párhuzamos 56-os gyors autóbusz helyett a meghosszabbított útvonalon közlekedő 5-ös autóbusz megy Hűvösvölgybe, biztosítva ezáltal az alacsonypadlós utas kiszolgálást, Hűvösvölgy és a Moszkva tér között. A 12-es villamos az alacsony utasforgalmú késő esti órákban, valamint hétvégi napokon nem közlekedik, helyette önálló szakaszán autóbusz közlekedik (Újpest-Városkapu - Rákospalota, Kossuth utca között).

Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szóvivője, a BKV felügyelőbizottságának Fidesz által delegált tagja az MTI-nek elmondta, hogy "ez a paraméterkönyv egy szisztematikus és utas ellenes rombolás, egy olyan rombolás, amely Budapest legfontosabb buszjáratainak megszüntetésére irányul." Az utasoknak ebből semmilyen előnye nem fog származni, ebben egyetlen elemnyi fejlesztés nincsen, az utasok menetideje nőni fog, sokkal többször kell majd átszállni és nő a várakozási idő is - tette hozzá.

(MTI)

Cikk küldése e-mailben »Nyomtatható cikk »
FÓRUM: Új téma indítása »
HÍREK
MŰSOROK
MUNKATÁRSAK
MÉDIAAJÁNLAT
IMPRESSZUM

Az Ön e-mail címe:
English
Válassza ki, melyik mûsorra kíváncsi!
Rózsa Péter
Válassza ki, melyik műsorvezetőre kíváncsi!
A világhálón ma már megszámlálhatatlanul sok és sokféle tartalom elérhető »
KÖZLEKEDÉS
GAZDASÁG
HADD SZÓLJON
BULVÁRIA
VILÁG
VÉLEMÉNY
HÍRFORRÁS
English
2009-ben superbrand lett a Klubrádió
Díjat nyert a Klubrádió!
2015
Elérhetõség: 1037 Budapest, Bokor u. 1-3-5., Fax: 437-6738
Hallgatói telefonszámok: 2406-953, 2407-953, 30-3030-953, SmS szám: 30-3030-953
Fórum házirend », Jogi következmények és adatvédelmi politika »