Mint régen – Orbán ismét leválasztja Magyarországot - 2018.08.06
A magyar és lengyel illiberális államokkal ismét kettéválik Európa, megint jön a külön életet élő Kelet és Nyugat – erről ír a Tagesspiegel. A Deutche Welle arról ír, a Nyitott Társadalom Alapítvány költözésével egy korszak véget ér a kontinensen, legalábbis annak középső részén. Az egyik gyakran szemlézett blog, a Hungarian Spectrum pedig a Magyar Idők kultúrharcos cikkeit elemzi, ezek közül a Kondrád Györgyöt támadó írást antiszemitának minősíti. Nemzetközi lapszemle a Klubrádióban.
Orbán médiaháborúja bedöntötte a konzervatív hetilapot – címmel a BloombergQuint speciális kiadásában megjelent írás fő sommázata: a magyar miniszterelnök a vele szemben kritikus jobboldali médiát teljesen elhallgattatta.

A Hír TV után ugyanis – a már áprilisban megszűnt Heti Válasz című nyomtatott hetilap online utóda – a valasz.hu is áldozata lett ennek a médiaháborúnak, holott főszerkesztője, Borókai Gábor egykoron, még 1998 és 2002 között, az akkori Orbán-kormány szóvivője volt. Ám amióta kritikus hangot ütött meg a lap a kabinettel szemben, kivívta Orbán haragját.

A Heti Választ és a Magyar Nemzet című jobboldalinak tartott, de kormánykritikus napilapot a tulajdonos, Orbán egykori szövetségese, majd ellenfele, Simicska Lajos vállalkozó szüntette meg a Fidesz április 8-ai választási győzelme után. Néhány hónap múlva pedig további érdekeltségeit eladta az Orbán felé lojális Nyerges Zsoltnak, aki pedig a Hír TV-t átadta a kormányoldalnak. Ezekkel a lépésekkel, majd a valasz.hu augusztus 3-ai megszűnésével a Simicska-féle médiacsoport végleg elenyészett.

Újra kettéválik Európa

Európa vége címmel a Der Tagesspiegel a német Osteuropa című folyóirat legutóbbi számát ismerteti, amely a magyar és lengyel illiberális állammal foglalkozik. A berlini kiadvány a két ország különutassága következményeként többek közt arról ír, az EU kettészakadhat, illetve kétsebességessé válhat, vagyis ismét lesz Kelet- és Nyugat-Európa.

A mintegy harminc szerző közül a Der Tagesspiegel kiemeli Schöphlin György írását is, amelyben a fideszes uniós parlamenti képviselő a liberális eszmék hegemóniáját kvázi-fundamentalizmusként jellemzi, ami szerinte halálra van ítélve.

Egy korszak véget ér

Augusztus 31-e a Soros-féle Nyitott Társadalom Alapítvány (OSF) Budapesten működő európai központja Berlinbe költözésének a határideje – emlékeztet a magyar-amerikai üzletember, közéleti személyiség elleni magyarországi kampány egyik aktuális következményére a Deutche Welle.

A lap szerint ezzel lezárult egy korszak az alapítvány történetében, amely 1984 óta van jelen Magyarországon, ahol kezdetben az antikommunista ellenzék tagjait segítette, majd a berlini fal leomlása után egész Közép- és Délkelet-Európában anyagi forrásokat biztosított a civil társadalmi kezdeményezéseknek. Peter Nizak közép-európai programigazgató azonban közölte, bár 35 év után egy fejezet valóban a végéhez közeledik, a régió támogatását nem szüntetik be.

A jelen helyzethez vezető folyamatot elemezve a cikk emlékeztet, hogy Orbán Viktor magyar miniszterelnök már négy évvel ezelőtti tusnádfürdői beszédében támadást intézett a civilek ellen, majd rendszeressé váló politikai és jogszabályi nyomásgyakorlás jellemezte a magyarországi állapotokat. A cikk felhívja a figyelmet például a pécsi Emberség Erejével Alapítvánnyal történtekre is, amely ellen a város önkormányzata és országgyűlési képviselője is uszított. Az alapítvány vezetője, Mester Zoltán azt mondta a Deutsche Wellének: az az érzése, szép lassan minden civilt térdre kényszerít a magyar kormány.

Antiszemitizmussal vádolják az Magyar Idők cikkét

A Fidesz-média célkeresztbe vette ismét a baloldali, liberális kulturális elitet, a Magyar Idők támadást indított Radnóti Sándor filozófus, irodalomkritikus és Konrád György író ellen is – erről ír a Yale Egyetem egykori történésze, Balogh Éva blogjában, a Hungarian Spectrumban.

A professzor és szerzőtársai – így Kim Lane Scheppele, Charles Gati, Randolph L. Braham – által írt blog az amerikai külügyminisztériumban épp úgy mindennapi hírforrás, mint a budapesti amerikai nagykövetségen, de Brüsszelben hasonlóképpen követik őt. Olvasottságát naprakészségének és kormánykritikus hangvételének köszönheti.

A magyarországi kultúrharcról szóló friss cikk a Konrád elleni kirohanást olyan antiszemita támadásnak minősíti, amely árnyékot vet Orbán Viktor magyar és Benjamin Netanjahu izraeli kormányfő szoros barátságára is.

Magyar minta Izraelben

A Haaretz izraeli lap pedig arra igyekszik felkészíteni olvasóit, hogy Netanjahu kormányfő kampányához a mintát Orbán Viktor adja a következő izraeli parlamenti választásokon, aki támadja a kisebbségeket, belső és külső ellenségeket keres, hirdeti a nemzetállamot – magyarán visszanyesi a demokráciát.

(Csernyánszky Judit/Klubrádió)
Cikk küldése e-mailben »Nyomtatható cikk »
FÓRUM: Új téma indítása »
HÍREK
MŰSOROK
MUNKATÁRSAK
MÉDIAAJÁNLAT
IMPRESSZUM

Az Ön e-mail címe:
English
Válassza ki, melyik mûsorra kíváncsi!
Kálmán László - Nádasdy Ádám
Válassza ki, melyik műsorvezetőre kíváncsi!
Az ügyvédi kamara elnöke tiltakozik az ellen, hogy a Magyar Idők nevű napi periodika elkezdte listázni az ügyvédeket, konkrétan azokat, akik Soros bérencként, vagy egyszerű mezei ballibként folytatják bűnös üzelmeiket »
KÖZLEKEDÉS
GAZDASÁG
HADD SZÓLJON
BULVÁRIA
VILÁG
VÉLEMÉNY
HÍRFORRÁS
English
2009-ben superbrand lett a Klubrádió
Díjat nyert a Klubrádió!
2015
Elérhetõség: 1037 Budapest, Bokor u. 1-3-5., Fax: 437-6738
Hallgatói telefonszámok: 2406-953, 2407-953, 30-3030-953, SmS szám: 30-3030-953
Fórum házirend », Jogi következmények és adatvédelmi politika »